ඔබට දරුවන් කීදෙනෙක් සිටිනවාද? එක්අයෙක්? දෙදෙනෙක්? හෝ ඊට වැඩි ගනනක්? කේසේ උවත් පවුලේ හා මිතුරු මිතුරියන් ගේ දරුවන් හා සසඳන කල සෑම දරුවෙකුම එකිනෙකාට වෙනස් බව ඔබ නොදන්නවා නෙවේ. දරුවන් සීයයක් අධ්යනය කල විට ඔවුන් සිය දෙනා සිය ආකාරයක් බව පැහැදිලිව හඳුනාගත හැකියි.
මවගෙන්, පියාගෙන්,සහෝදර සහෝදරියන්ගෙන්, ආච්චි හා සීයානේ සමීප අනෙකුත් නෑදෑයින්ගෙන් දරුවා සෑම විටම වෙනස් පුද්ගලයෙකු බව සිතන්න. ඔහුට හෝ ඇයට සැමවිට ඔවුන්ගේ ආකාරයට සලකන්නට පුරුදු වෙන්න. උදාහරණයක් ලෙස නිවැසියන් සියලු දෙනාම මස්මාංශ අනුභවයට කැමැත්තක් දැක්වුවත් දරුවා එය අප්රිය කරයි නම් එය දරුවාගේ කැමැත්ත බව තේරුම් ගන්න. ඒවෙනුවට ආදේශක ආහාර දරුවාට ලබා දෙන්න.
ඔබේ දරුවාව හොඳින් තේරුම් ගැනීම තුලින් ඔහුගේ හෝ ඇයගේ අවශ්යතාවයන් නිසිලෙස සපුරාලීමටත් එමගින් දරුවාගේ මානසික වර්ධනය නිවසතුලදී යහපත් ලෙස පවත්වාගෙන යාමටත් හැකිවනු ඇත.
දරුවා නිසි ලෙස තේරුම් ගැනීමට පහත සරළ ක්රම අත්හදා බලන්න.
💖දරුවා සමඟ කාලය ගත කරන්න.
💖දරුවා කොතරම් සංවේදීදැයි හඳුනාගන්න
💖දරුවාගේ හැඟිම් සංවේදනාත්මකව සලකන්න (දරුවාගේ ඇසින් දකින්න)
💖දරුවාගේ වර්ධනය සම්බන්ධ ලිපි පොත් පත් කියවා අධ්යයනය කරන්න
💖සම වයසේ දරුවන් දෙස බලා අදහස් ලබා ගන්න
💖දරුවා සංනිවේදනය කරන විට ශබ්ද ලීලාව(tone), ශරීර භාෂාව (body Langage) හා අභිනය (expression) හොඳින් අධික්ෂණය කරන්න.
💖දරුවන් එකිනෙකටෙ වෙනස් ලෙස භාව ප්රකාෂණයන් දක්වන බව හඳුනාගන්න.
💖දරුවාගෙන් නිවැරදි ලෙස ප්රශ්ණ අසන්න. නිවැරදි වචන කතා කරන්න.
💖දරුවාට අධික ලෙස අවාධානය ලබා දෙන්න. ඒ බව දරුවාට හැගෙන්නට දෙන්න.
💖දරුවාගේ පරිසරය හා මිතුරු මිතුරියන් පිළීබඳ අවධානයෙන් සිටින්න.
💖දරුවා කොතරම් සංවේදීදැයි හඳුනාගන්න
💖දරුවාගේ හැඟිම් සංවේදනාත්මකව සලකන්න (දරුවාගේ ඇසින් දකින්න)
💖දරුවාගේ වර්ධනය සම්බන්ධ ලිපි පොත් පත් කියවා අධ්යයනය කරන්න
💖සම වයසේ දරුවන් දෙස බලා අදහස් ලබා ගන්න
💖දරුවා සංනිවේදනය කරන විට ශබ්ද ලීලාව(tone), ශරීර භාෂාව (body Langage) හා අභිනය (expression) හොඳින් අධික්ෂණය කරන්න.
💖දරුවන් එකිනෙකටෙ වෙනස් ලෙස භාව ප්රකාෂණයන් දක්වන බව හඳුනාගන්න.
💖දරුවාගෙන් නිවැරදි ලෙස ප්රශ්ණ අසන්න. නිවැරදි වචන කතා කරන්න.
💖දරුවාට අධික ලෙස අවාධානය ලබා දෙන්න. ඒ බව දරුවාට හැගෙන්නට දෙන්න.
💖දරුවාගේ පරිසරය හා මිතුරු මිතුරියන් පිළීබඳ අවධානයෙන් සිටින්න.
ඉහත සියලුම ක්රමයන් පිළිබඳ දීර්ඝ පැහැදිලි කිරීම් ඉදිරි ලිපිවලදී බලා පොරොත්තු වන්න.
No comments:
Post a Comment